vineri, 10 februarie 2012

Despre experienta mea in "lupta" impotriva colesterolului

                                       Buna!A trecut ceva timp de la ultima postare si imi pare rau ca am lipsit atat de pe blog.A fost o saptamana  grea pentru mine din cauza problemelor de sanatate .Astazi se implineste o luna de la "marea descoperire":colesterolul meu este 396 iar ficatul marit si acoperit de grasime.A fost o luna tare lunga si cu zile nu prea usoare.Am ales sa vorbesc despre aceasta experienta pentru a ma descarca si pentru a atrage atentia asupra importantei pe care trebuie s-o acordam sanatatii noastre.
                                       Probleme cu nivelul ridicat al colesterolului am avut inca de la varsta de 13 ani .Ele au venit  "la pachet" cu diagnosticul de gusa polinodulara.Pe romaneste este vorba despre faptul ca glanda mea tiroida nu functiona normal si pe langa acest fapt se adauga si niste noduli tiroidieni.Chiar daca am urmat tratament cu hormoni (vezi Tyroxin , Eutyrox si mai nou L-Tyroxin) am ajuns sa am nivelul grasimii din sange 296 la varsta de 17 ani.Astazi (la 26 de ani) colesterolul meu este 396 . Mi-a fost extirpata glanda tiroida si nodulii iar tratamentul l-am urmat in fiecare zi.Cum am ajuns la acest nivel record al grasimii din sange?Nu obijnuiesc sa mananc gras , nu-mi place carnea si am un mod de viata sanatos.Cand  am vazut rezultatele analizelor de sange am avut un soc.De ce eu?Mi-au trebuit cateva zile sa trec peste acest moment si explicatia a venit de la endocrinologul meu: pentru ca nu am glanga tiroida metabolismul meu nu functioneaza normal.
                                        Astfel am ajuns la regim alimentar iar aici incepe veselia.Cand nivelul colesterolului din sange este ridicat nu avem voie:
1.sa mancam gras-nu am voie sa mananc carne de porc , nu am voie prajeli
2.nu avem voie sa mancam tocaturi , mancare cu rantas , sosuri
3.nu avem voie sa mancam galbenus de ou
4.nu avem voie sa bem suc cu acid , apa minerala
5.nu avem voie sa mancam alune, arahide , seminte
6.nu avem voie sa mancam paine alba
7.nu avem voie sa mancam aluaturi , prajituri
8.nu avem voie sa mancam creme , frisca, smantana , lapte gras
                                        Avem voie sa mancam:(si ce am mancat eu in ultima luna)

1.salata verde
2.legume
3.multe fructe
4.branza proaspata
5.lactate degresate (eu le-am ales pe cele cu 1,5% grasime)
6.cereale
7.paine din cereale integrale
8.musli
9.carne de pasare fiarta sau la gratar (obligatoriu fara pielita)
10.cartofi fierti sau copti (eu ii prefer copti pe soba din bucatarie-ce buni ies)
11.ciuperci din conserva sau coapte
12.daca va este pofta de dulciuri avem voie bezele (pentru ca au in compozitie numai albus de ou)


                                     Mi-a fost si imi este tare greu sa nu pot manca o supa sau niste cartofi prajiti.Cand trec pe langa cofetarii vad in fata mea raiul (dar trebuie sa merg inainte).
                                     Pe langa regim alimentar am si medicamente de luat:eutyrox de 100 , sortis (sau atoris pentru ca este ieftin si contine aceeasi substanta) , spirulina , omega 3.

                                     Pentru a scadea nivelul colesterolului din sange dieta are o important de numai 10% .Medicamentele au o importanta de 90% si se da :Crestor , Sortis sau Atoris.Crestor costa in jur de 100 lei noi cutia (foarte mult).Sortis costa in jur de 60 lei noi.Mi s-a prescris de catre medic Sortis de 40 iar o cutie are doar 14 pastile.Am gasit in ultimele zile un inlocuitor pentru acesta.Este vorba despre Atoris iar 10 pastile costa in jur de 18 lei.

                                     Pe langa regim si medicamente va recomand sportul.Acesta ajuta  la scaderea nivelului colesterolului si  pentru a avea un tonus excelent.
                                     Am avut o postare lunga insa nu trebuie sa nu  uitam sa ne apreciem sanatatea .O simpla analiza medicala pentru aflarea nivelului colesterolului costa in jur de 7-10 lei insa ne scuteste de multe alte probleme.















4 comentarii:

  1. ai avut niste simtome inainde de a depista colesterolu tau marit ?

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Claudia!Aveam dureri de cap , ma durea in ceafa si imi simteam inima cum imi batea in gat.Am aflat apoi de la medic ca aveam acele dureri pentru ca grasimea se depunea pe vasele de sange iar acesta nu putea sa circule normal.In acest caz esti predispus la atac de cord si alte boli din aceasta categorie.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ah, imi pare tare rau. Sper sa treci cu bine peste perioada asta si sa nu iti apara in cale multe ispite;
    Chiar si eu ma gandeam la cat de pretioasa este sanatatea...ne dam seama atunci cand ne apuca o durere groaznica.

    >:D<

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc pentru incurajare!Acum am in fata o mare ispita :ciocolata cu arahide (preferata mea)......dar rezist!Un sfarsit de saptamana placut!

    RăspundețiȘtergere